dr hab. Ewa Dybińska prof. nadzw.

  • Teoria i metodyka wychowania fizycznego i sportu.
  • Oddziaływanie środowiska wodnego na organizm człowieka.
  • Wpływ środowiska wodnego na organizm człowieka w chorobie i niepełnosprawności.
  • Psychofizyczne uwarunkowania procesu uczenia się i nauczania czynności motorycznych.
  • Skuteczność komunikacji dydaktycznej w procesie uczenia się i nauczania czynności pływackich.
  • Efektywność procesu uczenia się i nauczania czynności pływackich osób w różnym wieku.
  • Sport pływacki dzieci i młodzieży, ze szczególnym uwzględnieniem okresu treningu ukierunkowanego.
  • Sport kajakowy – teoria, metodyka i organizacja treningu.

dr Marcin Kaca

  • Wpływ przekazu informacji wizualno – werbalnej na efekty kształcenia w obszarze kompetencji pływackich.
  • Morfofunkcjonalne i motoryczne determinanty wyniku sportowego na poziomie mistrzowskim zawodników i zawodniczek w ratownictwie wodnym. 
  • Profilaktyka w zakresie bezpieczeństwa aktywności ruchowej w środowisku wodnym. 
  • Ewaluacja procesu wczesnej adaptacji do środowiska wodnego dzieci w wieku od 2 miesięcy do 5 lat.

 dr Katarzyna Kucia – Czyszczoń

  • Analiza predyspozycji somatyczno-funkcjonalnych w sporcie pływackim na wszystkich etapach szkolenia sportowego.
  • Analizy parametrów kinematycznych w obszarze biomechanicznej analizy techniki pływania.
  • Indywidualizacja i optymalizacja treningu pływackiego w poszczególnych kategoriach wiekowych.
  • Analiza wyniku sportowego, strategia i taktyka wyścigu pływackiego.

dr Andrzej Ostrowski

  • Uwarunkowania tempa uczenia się i nauczania pływania,
  • Sporty wodne w rekreacji.

dr Marek Strzała

  • Badanie czynników morfologicznych i fizjologicznych limitujących wyniki sportowe pływaków.
  • Biomechaniczna analiza techniki kraula na piersiach na wybranych dystansach.
  • Wpływ, zindywidualizowanego pod względem objętości i intensywności treningu, na zmiany poziomu wysiłkowych mechanizmów adaptacyjnych organizmu czołowych polskich pływaków.

mgr Lesław Gadacz

  • urazowość w żeglarstwie deskowym
  • uwarunkowania motywacyjne aktywności windsurfingowej
  • metodyka nauczania żeglarstwa deskowego

 dr Kordian Lach

  • Nauczanie – uczenie się czynności pływackich z uwzględnieniem trzech systemów reprezentacji
  • Odchylenie, niedostatek, błąd w procesie nauczania – strategia postępowania przy korygowaniu
  • Zależności pomiędzy zdolnościami koordynacyjnymi, umiejętnościami technicznymi a wynikiem sportowym
  • Trening pływacki, stopniowane testy mleczanowe i biomechaniczne przy ocenie stanu wytrenowania pływaków
  • Stopniowane testy biomechaniczne do bezinwazyjnego wyznaczania progu TDMA
  • Testy specjalne u piłkarzy wodnych jako ocena stanu wytrenowania
  • Metodyka nauczania żeglarstwa i kajakarstwa.