dr hab. Joanna Basiaga-Pasternak prof. AWF 2021
Członek towarzystw naukowych:
- Polskiego Towarzystwa Psychologicznego
- Sekcji Psychologii Sportu Polskiego Towarzystwa Psychologicznego
- Międzynarodowego Towarzystwa Naukowego Gier Sportowych
- FEPSAC - the European Federation of Sport Psychology
Udział w projektach badawczych (od 2015)
- 2013 - 2015 projekt badawczy „Schematy poznawcze i ich wpływ na regulację emocjonalną i radzenie sobie ze stresem u studentów uprawiających sport” finansowany ze środków grantu Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego „Rozwój Sportu Akademickiego”, Nr RSA2 05052 – kierownik projektu;
- 2016-2018 (po uzyskaniu stopnia naukowego doktora nauk o kulturze fizycznej), projekt badawczy „Rytuały przedstartowe u polskich i ukraińskich zawodników piłki nożnej” finansowany ze środków Akademii Wychowania Fizycznego w Krakowie w ramach badań statutowych, Nr 111/BS/INS/2016 – kierownik projektu;
- 2018-2019 (po uzyskaniu stopnia naukowego doktora nauk o kulturze fizycznej), projekt badawczy „Zagrożenie depresją u adolescentów uprawiających sport” finansowany ze środków Akademii Wychowania Fizycznego w Krakowie w ramach badań statutowych, Nr 191/BS/INS/2018 – kierownik projektu.
Udział w zespołach eksperckich
- Ekspertem z zakresu psychologii w ramach realizowanego w latach 2011 - 2015 w Akademii Wychowania Fizycznego im. Bronisława Czecha w Krakowie programu „Praktyczne Wychowanie Fizyczne – opracowanie i wdrożenie nowatorskiego programu praktyk pedagogicznych na kierunku nauczycielskim Wychowanie Fizyczne w AWF w Krakowie” (załącznik 10.16.). Liderem projektu była Akademia Wychowania Fizycznego w Krakowie, a partnerami Gmina Miejska Kraków, Stowarzyszenie „Edukacja dla Przedsiębiorczości” oraz Towarzystwo „Amicus”. Projekt wspófinansowany był przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
- Przewodnicząca eksperckiego zespołu realizującego projekt „Wpływ zjawiska
e-sportu na funkcjonowanie społeczeństwa” dla Biura Analiz Sejmowych Kancelarii Sejmu. Zleceniodawcą była Komisja Kultury Fizycznej, Sportu i Turystyki (2018 - 2019 roku). - Przewodnicząca grupy ekspertów Zespołu Psychologia Programu wspomagającego powrót uczniów po pandemii koronawirusa “Aktywny powrót do szkoły” realizowany z ramienia MEiN (2021)
Ostatnie 5 lat
Spis publikacji 2015-2020
- Basiaga–Pasternak J., 2015, The way of perceiving oneself and others, and the cognitive anxiety and coping with stress in students doing team and individual sports. Rivista di Psicologia e Scienze del Movimento e dello Sport”, Volume 31 – N. 1-2, Gennaio-Agosto 2015
- Malarz I., Basiaga – Pasternak J., Malarz M., 2015, Przekonania na temat kontroli bólu i radzenie sobie z bólem u pacjentów stomatologicznych – badania pilotażowe. Sztuka Leczenia, 2015, nr 1-2
- Basiaga–Pasternak J., 2015, Charakterystyka psychologiczna i socjalizacja dziecka w wieku wczesnoszkolnym (w:) Kosiba G. (red.). Praktyki pedagogiczne – ogólne i metodyczne podstawy. Materiały pomocnicze dla studentów i nauczycieli wychowania fizycznego. 2015, AWF Kraków
- Basiaga-Pasternak J. I condizionamenti della personalita nella percezione di se stessi, del mondo e degli altri e la paura cognitiva tra gli studenti sportivi di Cracovia [Dokument elektroniczny] Źródło: Giornate Nazionali di Psicologia Positiva : VIII Edizione : Nutrire positivita. Ricerche e interventi per la promozione del benessere, Bergamo, 12-13 giugno, 2015 : ebook of abstracts / Universita degli Studi di Bergamo. Dipartimento di Scienze Umane e Sociali. - Bergamo : Universita degli Studi di Bergamo, 2015. - S. 44
- Basiaga–Pasternak J., 2015, Wybrane zagadnienia psychologii klinicznej dziecka (w:) Kosiba G. (red.). Praktyki pedagogiczne – ogólne i metodyczne podstawy. Materiały pomocnicze dla studentów i nauczycieli wychowania fizycznego. 2015, AWF Kraków
- Basiaga–Pasternak J., 2015, Jak motywować innych i siebie? (w:) Kosiba G. (red.). Praktyki pedagogiczne – ogólne i metodyczne podstawy. Materiały pomocnicze dla studentów i nauczycieli wychowania fizycznego. 2015, AWF Kraków
- Ochwat P., Basiaga–Pasternak J., 2015, Agresja, przemoc, mobbing wśród dzieci i młodzieży (w:) Kosiba G. (red.). Praktyki pedagogiczne – ogólne i metodyczne podstawy. Materiały pomocnicze dla studentów i nauczycieli wychowania fizycznego. 2015, AWF Kraków
- Basiaga–Pasternak J., 2015, Thinking Style, Cognitive Anxiety, Coping With Stress In Students Athletes. 14th European Congress of Sport Psychology, 14-19 July 2015, Bern. Sport Psychology – Theories and Aplications for Performce, Health and Humanity. Book of abstracts
- Basiaga-Pasternak J., The Personality Type, the Way of Thinking About Oneself, Others and Cognitive Anxiety in Students Athletes. I International Scientific Conference Motor Abilities in Sports - Theoretical Assumptions and Practical Implications, Krakow, 23-25 September 2015 : conference programme. - [Krakow : AWF, 2015]. - S.421
- Basiaga–Pasternak J., 2015, Schematy poznawcze a regulacja emocjonalna i radzenie sobie ze stresem u młodzieży i studentów uprawiających sport, MONOGRAFIA NR 29, Akademia Wychowania Fizycznego w Krakowie, Kraków (stron 328)
- Basiaga-Pasternak J, Malarz I, Malarz M. 2015, „Inteligencja emocjonalna i kompetencje społeczne u studentów kierunku lekarsko-dentystycznego Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie, Sztuka Leczenia, nr 3-4: 21-30
- Basiaga-Pasternak J. ,2015. Osobowość trenera i jej rola w pracy z zawodnikiem. W: J. Kostorz, A. Rogowska (red.), Osobowość trenera-wychowawcy w kulturze fizycznej. Olimpiada wiedzy i wartości w sporcie (s. 63-70). Opole: Wydawnictwo i Drukarnia Świętego Krzyża.
- Basiaga –Pasternak J., Pomykała S., Cichosz A., 2015, Stress in volunteer mountain rescue teams, Studies In Sport Humanities, 17: 12-17
- Basiaga –Pasternak J., 2015, Schemes „Me and the world” and styles of coping with stress in youth practising sport, Studies In Sport Humanities, 18: 28-33
- Wojtowicz A., Basiaga –Pasternak J., Kosiba G., Bogacz-Walancik A. 2015, The relationship between personality and the system of values in case of the National Team female field hockey players, Studies In Sport Humanities, 18: 56-62
- Basiaga-Pasternak J, The relationships between the perception of oneself, the world and others,and pre-star anxiety due to the level of neuroticism and extraversion Antropomotoryka 2016, 26, 74, 39-45
- Basiaga-Pasternak J., 2016, Styl myślenia a lęk poznawczy i stylem radzenia
sobie ze stresem u studentek i studentów uprawiających sport, IV Konferencja Praktyczna Psychologia Sportu, Instytut Psychologii Uniwersytet Gdańskie, Zakład Psychologii Akademii Wychowania Fizycznego w Krakowie, Gdańsk 19-20.05.2016, book of abstract
- Basiaga-Pasternak J, Osobowościowe uwarunkowania spostrzegania siebie, świata i innych a lęk poznawczy u krakowskich studentów uprawiających sport, (w:) Motoryczność sportowa – założenia teoretyczne i implikacje praktyczne, Mleczko E., Spieszny M., Klocek T. (red.), Monografia nr 31, Akademia Wychowania Fizycznego im. Bronisława Czecha, 2016, Kraków: 235-239
- Basiaga-Pasternak J, 2017, Badania naukowe jako źródło poszukiwań efektywności szkolenia w Szkole Mistrzostwa Sportowego: 6.1. Przegląd badań aplikacyjnych: 6.1.1. Uwzględnienie czynników psychologicznych w szkoleniu uczniów SMS-PN Kraków w: Duda H., Racjonalne kierowanie uzdolnionym graczem, Monografia Nr 32, AWF Kraków
- Basiaga-Pasternak J., Wojtowicz A., Kosiba G., Bogacz-Walancik A., 2017, Breaking gender stereotypes: The relationships between psychological gender, personality and the system of values in the case of the female field hockey players, Antropomotoryka. Journal of Kinesiology and Exercise Sciences JKES 77 (27): 37-44, 2017
- Basiaga-Pasternak J., Ambroży T., Wrześniewski K., Mucha D. 2017, Psychological determinants of motivation in coaches of martial arts, Journal of Combat Sports and Martial Arts, 2017 , 2 (8): MEDSPORTPRESS, 2017; 2(2); Vol. 8, 83-87,
- Basiaga-Pasternak J., Poznawcze ujęcie osobowości uczniów i studentów uprawiających sport (w:) Dziubiński Z., Jankowski K.W. (red.) Kultura fizyczna a osobowość, AWF Warszawa, Salezjańska Organizacja Sportowa Rzeczypospolitej Polskiej, 2017, Warszawa
- Basiaga-Pasternak J., Dyduła D., 2017, Fair play i Dekalog w sporcie w opinii piłkarek i piłkarzy nożnych – uczniów Społecznego Liceum Ogólnokształcącego Mistrzostwa Sportowego w Krakowie (w:) Borysiuk Z., J. Kostorz, (red.), Fair play w sporcie, edukacji i życiu. Olimpiada wiedzy i wartości w sporcie. Opole: Wydział Wychowania Fizycznego i Fizjoterapii Politechniki Opolskiej, Redakcja Wydawnictw Wydziału Teologicznego Uniwersytetu Opolskiego, Studio IMPRESO
- Basiaga-Pasternak J., THE CORRELATIONS OF RITUALS WITH PRE-COMPETITION ANXIETY IN TEENAGE FOOTBALL PLAYERS. Antropomotoryka. Journal of Kinesiology and Exercise Sciences. JKES 80 (27): 35-41, 2017
- Wojtowicz A., Banasik M., Basiaga-Pasternak J., Dyląg M., 2017, Porównanie jakości i satysfakcji z życia osób po 60 roku życia mieszkających na wsi i w mieście. Ogólnopolska Konferencja Naukowa „Starość na polskiej wsi – determinanty, szanse i zagrożenia”, Akademia im. Jana Długosza w Częstochowie - Zakład Pracy Socjalnej i Zdrowia Publicznego Instytut Pracy i Spraw Socjalnych w Warszawie, Stowarzyszenie Pracy Socjalnej Auxilio Venire, 7 grudnia 2017 Częstochowa, book of abstract
- Banasik M., Basiaga-Pasternak J., Wojtowicz A., Drzewiecka K. 2017, Porównanie poziomu samotności osób starszych z terenów zurbanizowanych i terenów wiejskich. Ogólnopolska Konferencja Naukowa „Starość na polskiej wsi – determinanty, szanse i zagrożenia”, Akademia im. Jana Długosza w Częstochowie - Zakład Pracy Socjalnej i Zdrowia Publicznego Instytut Pracy i Spraw Socjalnych w Warszawie, Stowarzyszenie Pracy Socjalnej Auxilio Venire, 7 grudnia 2017 Częstochowa, book of abstract
- Basiaga-Pasternak J., Wojtowicz A.,Banasik M., Pająk M., 2017, Dynamika emocji u osób starszych z terenów wiejskich oraz terenów zurbanizowanych. Ogólnopolska Konferencja Naukowa „Starość na polskiej wsi – determinanty, szanse i zagrożenia”, Akademia im. Jana Długosza w Częstochowie - Zakład Pracy Socjalnej i Zdrowia Publicznego Instytut Pracy i Spraw Socjalnych w Warszawie, Stowarzyszenie
- Basiaga-Pasternak J., Wojtowicz A. 2018, Metody diagnostyki psychologicznej w postępowaniu rekrutacyjnym do szkoły średniej o profilu piłka nożna Diagnoza psychologiczna dzieci i młodzieży – aspekty edukacyjne, kliniczne i sądowe. Uniwersytet SWPS, Ogólnopolska Sekcja Diagnozy Psychologicznej Polskiego Towarzystwa Psychologicznego, 14-15 września 2018 Warszawa – book of abstract :9
- Basiaga-Pasternak J, 2018, Rytuały a lęk poznaczy u juniorów - zawodników piłki nożnej. (w:) Spieszny M., Mleczko E., Klocek T (red), Motoryczność sportowa – założenia teoretyczne i implikacje praktyczne Tom II, Monografia nr 36, Akademia Wychowania Fizycznego im. Bronisława Czecha, Kraków 2018
- Szymańska E., Mleczko E., Basiaga-Pasternak Joanna, Szymańska K. 2018, Związki psychologii z pedagogiką w dydaktyce wychowania fizycznego i sportu. (w:) Spieszny M., Mleczko E., Klocek T (red), Motoryczność sportowa – założenia teoretyczne i implikacje praktyczne Tom II, Monografia nr 36, Akademia Wychowania Fizycznego im. Bronisława Czecha, Kraków 2018
- Basiaga-Pasternak J., 2018, Rytuały przedmeczowe a lęk poznawczy u ukraińskich zawodników piłki nożnej, V Ogólnopolska Konferencja Naukowa Praktyczna Psychologia Sportu. Wszechstronny rozwój sportowca. Uniwersytet Gdański, Gdańsk, 10-13 maja 2018, book of abstract
- Basiaga-Pasternak J., 2018, Rytuały przedmeczowe a lęk przedstartowy u ukraińskich zawodników piłki nożnej, ГУМАНІТАРНИЙ КОРПУС Випуск 21, Збірник наукових статей з актуальних проблем філософії, культурології, психології, педагогіки та історії, HUMANITARIAN CORPUS Issue 21
- Basiaga-Pasternak J, 2018, Cognitive Scripts, Anxiety and Styles of Coping with Stress in Teenagers Practising Sports, Journal of Human Kinetics , volume 65/2018: 261-271
- Malarz I., Wrześniewski K., Basiaga-Pasternak J., 2018, Selected psychological determinants of physical activity among women with metabolic syndrom, Antropomotoryka. Journal of Kinesiology and Exercise SciencesJKES 84 (28): 45-50, 201, DOI: 10.5604/01.3001.0013.7811
- Basiaga-Pasternak J, 2019, Pre-performance rituals and anxiety among young Polish and Ukrainian football players, Baltic Journal of Health and Physical Activity 2019; 11 (4): 69-76
- Blecharz J., Basiaga-Pasternak J, 2019, Psychologia sportu w Polsce (w:) Lipiec J. (red.) Olimpizm Polski. Na stulecie Polskiego Komitetu Olimpijskiego. Polski Komitet Olimpijski. 2019, Kraków
- Basiaga-Pasternak J, 2019, Sense of efficacy, helplessness and anxiety as well as style of coping with stress in youth performing sports, Journal of Kinesiology and Exercise Sciences, Issue: JKES 2019; 29 (85): 59-63
- Basiaga-Pasternak J,, 2019, Potencjał zawodowy i wartość pracy w kul¬turze fizycznej w ocenie studentów kierunku wychowanie fizyczne Akademii Wychowania Fizycznego w Krakowie (w:) Zowisło M, Kosiewicz J. (red.) SPORT I TURYSTYKA W PERSPEKTYWIE NAUK SPOŁECZNYCH: TRADYCJA I WSPÓŁCZESNOŚĆ. MONOGRAFIA NR 43, 2019, AWF Kraków: 207-220
- Basiaga-Pasternak J, Szafraniec Ł., Jaworski J., Ambroży T. 2020, Aggression in competitive and non-competitive combat sports athletes. “IDO MOVEMENT FOR CULTURE. Journal of Martial Arts Anthropology”, Vol. 20, no. 2 (2020), pp. 17–23 DOI: 10.14589/ido.20.2.3
- Duda H., Basiaga–Pasternak J., 2020, Wyobrażeniowy trening piłkarski w dobie koronawirusa, Asystent Trenera Nr3(38)
- Blecharz, J., Basiaga-Pasternak, J. (2020). Sport Psychology in selected post-socialist countries. International Journal of Sport Psychology, 51(5), 471-492. doi:10.7352/IJSP.2020.51.471
Spis dotychczasowych prac licencjackich i magisterskich jako promotor
Prace magisterskie
- Agresja u zawodników piłki nożnej prezentujących różny poziom sportowy
- Agresja wśród piłkarzy na boisku i poza nim
- Aktywność fizyczna krakowskich studentów
- Aktywność fizyczna u osób ze zdiagnozowanymi zaburzeniami nerwicowymi (lękowymi).
- Aktywność ruchowa w postaci podejmowania podróży egzotycznych a zmiana postaw wobec świata i innych ludzi
- Analiza czynników motywacyjnych do uprawiania sportu na przykładzie zawodników tenisa stołowego
- Analiza wybranych cech psychicznych a efektywność zawodników piłki nożnej na przykładzie Szkoły Mistrzostwa Sportowego
- Charakterystyka psychologiczna zawodników piłki nożnej grających na różnych pozycjach
- Charakterystyka temperamentu i lęku u osób w różnym wieku uprawiających sztukę walki Taekwondo
- Coaching jako narzędzie wspierające pracę trenerów personalnych
- Czynniki determinujące wybór trenera personalnego według klientów krakowskich siłowni
- Decyzje trenera a osobowość zawodniczek uprawiających piłkę siatkową
- Doping farmakologiczny w opinii zawodników lekkiej atletyki i piłki nożnej
- Droga do sukcesu - rola i działania trenera w dążeniu do osiągnięcia wyniku sportowego
- Dynamika emocji u osób poddanych Elektrostymulacji mięśniowej (EMS).
- Dynamika emocji u zawodników sportów walki
- Dynamika zmian w strukturze osobowości studentów I i III roku Turystyki i Rekreacji ZWWF w Białej Podlaskiej
- Emocje przedstartowe a strategie radzenia sobie ze stresem przedstartowym u studentów Akademii Wychowania Fizycznego czynnie uprawiających sport
- Emocje przedstartowe występujące w sporcie na przykładzie zawodników uprawiających gimnastykę sportową
- Emocje w rekreacji sportowej na przykładzie początkujących narciarzy
- E-sport jako forma zaspokojenie potrzeb wśród młodzieży w wieku 13-15 i 17-19 lat
- Jakość życia osób aktywnych fizycznie przy psychicznych zaburzeniach odżywiania na przykładzie ortoreksji
- Komunikacja sędziów piłki nożnej z zawodnikami podczas zawodów IV ligi
- Leworęczność w sporcie w opinii trenerów i instruktorów sportu.
- Metoda 3I w terapii autyzmu dziecięcego
- Motywacja do aktywności ruchowej podejmowanej prze osoby starsze
- Motywacja do aktywności tanecznej kobiet i mężczyzn
- Motywacja do podejmowania gry w futsal przez zawodników o różnym poziomie sportowym
- Motywacja do uprawiania piłki ręcznej u zawodniczek różniących się poziomem sportowym
- Motywacja i wartości związane z podejmowaniem wypraw na górskie szczyty przez osoby niepełnosprawne i pełnosprawne
- Motywacja i wartości związane z podejmowaniem wypraw na górskie szczyty przez osoby niepełnosprawne i pełnosprawne
- Motywacja studentów I i II stopnia do podjęcia studiów na kierunku Wychowanie Fizyczne
- Motywacja u zawodników piłki nożnej
- Motywacja u zawodników trenujących judo wyczynowo i amatorsko
- Motywacja uczniów szkół średnich do podejmowania aktywności ruchowej
- Motywacja zawodników hokeja na lodzie po porażce
- Motywacja zawodników piłki siatkowej po porażce
- Motywacje trenerów gimnastyki i siatkówki do podejmowania tego zawodu oraz ich zadowolenie z wykonywanej pracy
- Motywacyjna rola trenera w procesie szkolenia zawodników piłki nożnej
- Motywy uczęszczania młodzieży gimnazjalnej na zajęcia pozalekcyjne związane z aktywnością fizyczną
- Motywy podejmowania aktywności fizycznej przez kobiety w różnym wieku
- Motywy podejmowania aktywności fizycznej przez studentki AWF Kraków na wybranych kierunkach
- Motywy podejmowania aktywności fizycznej przez studentów wychowania fizycznego
- Motywy podejmowania rekreacyjnych zachowań ruchowych przez studentów studiów dziennych kierunku fizjoterapia i wychowanie fizyczne krakowskiej Akademii Wychowania Fizycznego
- Motywy uczestnictwa w widowisku sportowym na przykładzie kibiców regularnie uczęszczających na mecze (utożsamiających się z klubem) pierwszoligowego klubu KS Cracovia Kraków
- Motywy uczestnictwa w widowisku sportowym na przykładzie meczów wyjazdowych kibiców drużyny piłkarskiej Wisły Kraków
- Motywy uprawiania ćwiczeń siłowych przez młodzież męską gimnazjalną
- Motywy uprawiania freeride
- Nauczyciel wychowania fizycznego w oczach uczniów uczęszczających do szkoły podstawowej i gimnazjum
- Nauczyciel wychowania fizycznego widziany oczami uczniów szkoły podstawowej i gimnazjum
- Obraz nauczyciela wychowania fizycznego w opinii uczniów szkół ponadgimnazjalnych
- Obraz nauczyciela wychowania fizycznego w opinii uczniów uczęszczających do szkoły gimnazjalnej i ponadgimnazjalnej
- Obraz nauczyciela wychowania fizycznego widziany oczami uczniów uczęszczających do szkoły podstawowej i gimnazjum
- Obraz nauczyciela wychowania fizycznego, widziany oczami uczniów uczęszczających do szkół ponadgimnazjalnych
- Obraz pole dance w opinii osób związanych i niezwiązanych ze sportem
- Obraz trenera piłki nożnej i jego motywujący wpływ na zespół w opinii zawodników ligi okręgowej
- Obraz współczesnego nauczyciela wychowania fizycznego w opinii uczniów szkół ponadgimnazjalnych
- Oczekiwania rodziców zawodników w kategorii młodzik i junior starszy wobec trenera piłki nożnej
- Oczekiwania wobec instruktora zajęć fitness w opinii klientek fitness klubów
- Oczekiwania wobec trenera piłki nożnej wśród zawodników II i III ligowych oraz A, B- klasowych drużyn piłkarskich
- Oczekiwania wobec trenera wśród piłkarzy, na podstawie wybranych klubów polskiej I i III ligi- analiza porównawcza
- Oczekiwania zawodniczek piłki siatkowej (młodziczek i seniorek) wobec trenera
- Opinie zawodników kolarstwa szosowego na temat stresu towarzyszącemu uprawianiu tej dyscypliny sportu.).
- Osobowościowe uwarunkowania podejmowania aktywności sportowej przez dzieci (na przykładzie hokeja i gimnastyki sportowej)
- Osobowościowe uwarunkowania radzenia sobie ze stresem w piłce nożnej
- Osobowość i motywacja a wyniki sportowe na przykładzie klubu szkolnego SKS „ISKRA”
- Osobowość i poziom lęku a percepcja sytuacji trudnych u młodych zawodników piłki nożnej
- Percepcja sytuacji trudnych i metod radzenia sobie ze stresem przez zawodników piłki nożnej o różnym poziomie doświadczenia zawodniczego
- Percepcja sytuacji trudnych i metod radzenia sobie ze stresem przez zawodników trenujących łucznictwo na poziomie Kadry Narodowej
- Percepcja trudnej sytuacji gry zawodników piłki nożnej o różnym stażu zawodniczym
- Percepcja trudnych sytuacji sportowych, poziom lęku a efektywność boiskowa u dzieci uprawiających piłkę nożną
- Płeć psychologiczna i uwarunkowania osobowościowe u piłkarzy i piłkarek nożnych
- Płeć psychologiczna u piłkarzy i piłkarek nożnych a zachowanie się w sytuacjach trudnych na boisku
- Popularyzacja sportu poprzez media
- Porównanie czynników motywacyjnych do uprawiania sportu przez zawodników niepełnosprawnych i pełnosprawnych
- Porównanie czynników motywacyjnych u juniorów, zawodników piłki nożnej TKS„Skawinka” i SMS Kraków
- Porównanie funkcjonowania mechanizmów obronnych u pacjentek z zaburzeniami odżywiania i studentek Akademii Wychowania Fizycznego
- Porównanie zapotrzebowania na stymulację, poziomu ryzyka oraz lęku jako cechy
u osób uprawiających oraz nieuprawiających skoki spadochronowe - Postawa nauczyciela wychowania fizycznego a zaangażowanie młodzieży w kulturę fizyczną, na przykładzie młodzieży gimnazjalnej
- Postawy ludzi starszych wobec aktywności ruchowej
- Postawy młodzieży licealnej i szkół technicznych wobec aktywności fizycznej
- Postawy rodzicielskie wobec wychowania dzieci z wrodzonymi wadami serca.
- Postawy studentek uczelni krakowskich wobec aktywności ruchowej
- Postawy studentów Akademii Wychowania Fizycznego wobec dopingu farmakologicznego
- Postrzeganie wizerunku instruktora fitness przez kobiety w różnym wieku.
- Powiązania religii i sportu. Postawy juniorów-zawodników piłki nożnej wobec religii
- Poziom agresji u zawodniczek i zawodników piłki nożnej
- Poziom agresji a zachowania agresywne u zawodników hokeja na lodzie KH Sanok
- Poziom agresji boiskowej i zawodniczek i zawodników piłki nożnej
- Poziom agresji u osób trenujących sporty walki
- Poziom agresji w zależności od stażu treningowego u zawodników limanowskiego Klubu Karate Kyokushin
- Poziom depresyjności a radzenie sobie ze stresem u młodzieży uprawiającej taniec nowoczesny
- Poziom kompetencji społecznych i inteligencji emocjonalnej u studentów Wychowania Fizycznego, Fizjoterapii i Psychologii
- Poziom lęku a strategie radzenia sobie ze stresem na przykładzie zawodników piłki nożnej
- Poziom lęku u osób uprawiających nurkowanie z uwzględnieniem skłonności do podejmowania ryzyka
- Poziom motywacji sportowej ze szczególnym uwzględnieniem motywacji osiągnięć u zawodników piłki nożnej
- Poziom stresu u zawodników futsalu reprezentujących różny poziom sportowy
- Poziom wiedzy na temat ryzyka zaburzeń odżywiania towarzyszących intensywnej aktywności fizycznej osób uprawiających sport
- Pozycja socjometryczna w zespole a wybrane parametry psychiczne zawodniczek koszykówki
- Problem chuligaństwa stadionowego w opinii polskich internautów – kibiców piłki nożnej
- Problemy wychowawcze okresu dorastania w opinii rodziców i nauczycieli młodzieży gimnazjalnej
- Przemoc i agresja w gimnazjum w opinii uczniów szkoły wiejskiej i miejskiej
- Przyczyny zachowań agresywnych wśród kibiców piłki nożnej
- Psychologiczne kompetencje menadżerów piłkarskich
- Psychologiczne uwarunkowania uprawiania gimnastyki sportowej przez chłopców w wieku 12-14 lat
- Radzenie sobie ze stresem podczas zawodów w piłce ręcznej
- Reakcje emocjonalne u zawodniczek piłki ręcznej a ranga meczu
- Resocjalizacyjne oddziaływanie wychowania fizycznego na nieletnich niedostosowanych społecznie (na podstawie badań przeprowadzonych w Środowiskowej Świetlicy Socjoterapeutycznej w Myślenicach)
- Rola nauczyciela wychowania fizycznego w tworzeniu pozytywnego nastawienia do kultury fizycznej w opinii uczniów
- Różnica w oczekiwaniach zawodników i ich rodziców względem trenera piłki nożnej grup młodzieżowych (12-15 lat)
- Rytuały przedstartowe zawodników pływania
- Ryzyko i motywy wynikające z podejmowania sportów ekstremalnych na przykładzie freerunningu i wspinaczki przez osoby dorosłe
- Skłonności do podejmowania ryzyka a poziom lęku u zawodników Kadry Narodowej uprawiających snowboard
- Skłonność do ryzyka i poszukiwanie doznań a podejmowanie podróży trampingowych u studentów Akademii Wychowania Fizycznego oraz Uniwersytetu Jagiellońskiego
- Sportowa fotografia prasowa i jej wpływ na emocje odbiorców
- Sprawność działania zawodników pięcioosobowej piłki nożnej halowej w oparciu o analizę wybranych właściwości psychicznych
- Stany emocjonalne występujące u zawodników piłki nożnej w wieku juniorskim i seniorskim
- Stosowanie zasad Fair Play i Dekalogu w sporcie w opinii młodych zawodników piłki nożnej
- Strategie radzenia sobie ze stresem u zawodników i zawodniczek piłki nożnej
- Stres i emocje sportowe u zawodników piłki nożnej I i V ligi
- Stres organizacyjny i jego konsekwencje w grupie zawodowej pielęgniarek i nauczycielek wf
- Stres podczas meczu w opinii zawodników i zawodniczek piłki ręcznej
- Stres w pracy ratowników górskich na przykładzie Bieszczadzkiej Grupy Górskiego Ochotniczego Pogotowia Ratunkowego
- Struktura motywacji u zawodników piłce nożnej
- Struktura motywacji u zawodników piłki nożnej
- Struktura motywacji w sporcie – badania na piłkarzach MLKS Dąbrovia oraz KS Okocimski Brzesko
- Struktura motywacyjna zawodników piłki nożnej o różnym stażu zawodniczym
- Syndrom wypalenia zawodowego wśród nauczycieli
- Sytuacje trudne w pracy trenera piłki nożnej a satysfakcja w wykonywanej pracy w świetle wypalenia zawodowego
- Sytuacje trudne występujące podczas meczu piłki nożnej – sposoby radzenia sobie ze stresem
- Sytuacje trudne występujące podczas meczu piłki nożnej i sposoby radzenia sobie z nimi na przykładzie zawodników kategorii trampkarz.
- Sytuacje trudne występujące podczas meczu piłki nożnej w opinii zawodników (trampkarzy i juniorów starszych)
- Taniec nowoczesny jako forma aktywnego spędzania czasu wolnego
i rozładowania emocji wśród młodzieży - Temperament a motywacja sportowa u piłkarzy nożnych w wieku trampkarza
- Temperament i lęk jako czynniki warunkujące efektywność zawodników bowlingu
- Trener i jego rola w opinii szkoleniowców i rodziców dzieci uprawiających piłkę nożną
- Trener piłki nożnej i jego możliwości zapobiegania patologicznym zjawiskom występującym w sporcie
- Trening piłki ręcznej jako sposób obniżenia nadpobudliwości psychoruchowej u dzieci
- Typ temperamentu i poziom motywacji sportowej u zawodników piłki nożnej o różnym stażu zawodniczym
- Typy osobowości, a radzenie sobie ze stresem u zawodników futsalu
- Typy temperamentu a sposób rozładowania agresji wśród uczniów szkół gimnazjalnych
- Wizerunek instruktora rekreacji ruchowej w opinii kobiet ćwiczących w klubie fitness
- Wpływ odniesionej kontuzji na stan psychiczny zawodnika
- Wpływ stylu myślenia sportowców na ich myśli automatyczne podczas startów
- Wpływ stylu myślenia sportowców na ich myśli automatyczne podczas startów
- Wpływ trenera na relacje interpersonalne w zespołach piłki nożnej
- Wpływ wybranych czynników psychologicznych na trenerów piłki nożnej pracujących z grupami młodzieżowymi i seniorskimi
- Wybrane psychologiczne aspekty nadwagi i otyłości wśród uczniów
- Wybrane psychologiczne aspekty pracy ratowników górskich
- Wychowanie fizyczne w opinii uczniów gimnazjum i liceum w Tarnobrzegu
- Zaburzenia psychosomatyczne wśród uczniów
- Zachowania agresywne a poziom agresji ogólnej u sportowców na przykładzie zawodników piłki nożnej
- Zachowania agresywne uczniów w szkołach gimnazjalnych
- Zagrożenia zaburzeń łaknienia w środowisku akademickim w Krakowie
- Zależności pomiędzy poziomem motywacji a stażem zawodniczym drużyn piłki nożnej
- Zależności pomiędzy stażem zawodniczym a poziomem motywacji u zawodników piłki nożnej na przykładzie drużyny LKS ‘Garbarz’ Zembrzyce
- Zależności pomiędzy typem temperamentu a poziomem lęku i skłonnością do podejmowania ryzyka u zawodników piłki nożnych
- Zależności pomiędzy wynikiem sportowym, a poziomem motywacji u zawodników piłki nożnej
- Zależność klasy sportowej zawodników lekkiej atletyki na poziom wymiarów sportowej motywacji osiągnięć oraz motywu osiągnięć
- Zapotrzebowanie na stymulację i poziom ryzyka u osób wykonujących zawody ratownicze, na przykładzie Ratowników WOPR i Strażaków
- Zgodność obrazu trenera piłki nożnej z perspektywy zawodników, jak i samego trenera na przykładzie drużyn IV ligowych.
- Zjawisko hazardu w opinii zawodników piłki nożnej w wieku juniorskim
- Zjawisko sportu elektronicznego a styl życia uczniów szkół podstawowych i ponadpodstawowych
- Znaczenie i przebieg przedmeczowej odprawy na przykładzie drużyn profesjonalnych i amatorskich w piłce nożnej
Prace licencjackie
- Agresja w piłce nożnej - czynniki powodujące agresję u kobiet i mężczyzn trenujących piłkę nożną
- Bariery wśród tancerzy street dance czyli trudności z jakimi zmagają się osoby, które tańczą
- Czynniki motywujące zawodniczki uprawiające piłkę siatkową w meczu z rywalem o różnym poziomie trudności
- Czynniki sprzyjające skuteczności w pracy trenera w opinii trenerów piłki nożnej
- Ćwiczenia psychodynamiczne w treningu bramkarskim
- Dynamika emocji u zawodników łucznictwa
- Dynamika zmian emocjonalnych u dorosłych kobiet przed i po zajęciach aqua fitness
- Historia Zakładu Psychologii Akademii Wychowania Fizycznego w Krakowie
- Idealny nauczyciel wychowania fizycznego w opinii uczniów krakowskich szkół podstawowych
- Kompetencje społeczne i inteligencja emocjonalna u trenerek i trenerów personalnych.
- Mechanizmy działania, wpływ i zastosowanie efektu placebo w sporcie
- Media społecznościowe jako kreator postaw młodzieży szkół ponadpodstawowych
- Metody motywowania zawodników piłki nożnej przed meczami o różnym stopniu trudności w Szkole Mistrzostwa Sportowego w Krakowie
- Metody motywowania zawodników piłki nożnej przed meczami o różnym stopniu trudności w Szkole Mistrzostwa Sportowego w Krakowie
- Metody motywowania zawodników przez trenera po poniesionej porażce na przykładzie biegów narciarskich
- Metody radzenia sobie ze stresem meczowym u zawodników piłki nożnej na różnych poziomach rozgrywkowych
- Motywacja do treningu uczniów Szkoły Mistrzostwa Sportowego w Krakowie
- Motywacja do treningu uczniów Szkoły Mistrzostwa Sportowego w Krakowie
- Motywacja w podejmowaniu aktywności fizycznej przez kobiety
- Motywy podejmowania aktywności fizycznej przez klientów klubów fitness w świetle teorii potrzeb Abrahama Maslowa
- Motywy uprawiania CrossFitu
- Muzykoterapia i choreoterapia jako aktywna metoda pracy z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych
- Obraz i rola idola sportowego dla grupy szkoleniowej „Orlik” uprawiającej piłkę nożną
- Obraz i rola idola sportowego dla grupy szkoleniowej „Orlik” uprawiającej piłkę nożną
- Obraz trenera personalnego w opinii potencjalnego klienta i samego trenera
- Oczekiwania uczniów 7 klasy szkoły podstawowej w Jaszowicach wobec nauczyciela wychowania fizycznego
- Oczekiwania wobec trenera wśród piłkarzy i piłkarek - seniorów oraz seniorek piłki nożnej
- Oczekiwania wobec trenera wśród piłkarzy i piłkarek - seniorów oraz seniorek piłki nożnej
- Oczekiwania zawodniczek i zawodników pływania wobec roli trenera
- Oczekiwania zawodników i ich rodziców względem trenera piłki nożnej grup młodzieżowych
- Oddziaływanie współczesnych gwiazd fitness na potencjalnych odbiorców w Polsce
- Opinia trenerów dzieci i młodzieży w Małopolsce na temat roli komunikacji w treningu piłkarskim
- Opinie sędziów piłkarskich na temat agresywnych zachowań towarzyszących meczowi piłki nożnej
- Osobowość i motywacja w sportach walki
- Pewność siebie u zawodników piłki nożnej w drużynach młodzieżowych.
- Porównanie poziomu lęku startowego z lekiem treningowym u zawodników i zawodniczek wyczynowo trenujących sporty gimnastyczne
- Postawy zawodników lekkiej atletyki (i piłki nożnej) wobec profesjonalnego uprawiania sportu
- Poziom motywacji u zawodników piłki nożnej przed meczami o różnym stopniu trudności w Szkole Mistrzostwa Sportowego w Krakowie
- Poziom motywacji zawodników piłki nożnej
- Preferowany typ trenera w opinii zawodników dyscyplin indywidualnych i zespołowych
- Procesy decyzyjne sędziów koszykówki w opinii ich samych
- Przyczyny i reakcje na stres wśród osób amatorsko grających w tenisa ziemnego
- Psychologiczne uwarunkowania zawodników boksu
- Reakcje na sytuacje stresowe u zawodników piłki nożnej grających na różnych poziomach rozgrywkowych
- Rodzaje motywacji do treningu piłki nożnej na różnych szczeblach rozgrywkowych w Polsce
- Rola mediów w nastawieniu meczowym zawodników piłki nożnej
- Rola terapii Integracji Sensorycznej w pracy z dzieckiem autystycznym w opinii nauczycieli i rodziców
- Rola trenera w regulacji emocji przedstartowych u zawodników snowboardu w różnym wieku
- Rola trenera w wychowaniu i kształtowaniu motywacji u zawodniczek piłki ręcznej
- Rytuały przedstartowe stosowane przez zawodników piłki nożnej
- Rytuały przedstartowe stosowane przez zawodników piłki nożnej KS Wieczysta Kraków
- Rytuały u zawodników łucznictwa
- Samoocena i obraz siebie studentek uprawiających i nieuprawiających sport uczelni krakowskich
- Skłonności do podejmowania ryzyka a poziom lęku u zawodników Kadry Narodowej uprawiających snowboard
- Sport a jakość życia u dzieci i młodzieży z cukrzycą typu 1
- Sport jako forma aktywnego spędzania czasu wolnego i rozładowania emocji wśród młodzieży gimnazjalnej
- Sposoby radzenia sobie z kontuzją przez polskich i zagranicznych zawodników snowboardu
- Strategie radzenia sobie ze stresem oraz poziom lęku poznawczego u zawodników i zawodniczek trenujących biegi narciarskie
- Strategie radzenia sobie ze stresem przedmeczowym i meczowym u zawodników piłki nożnej
- Strategie radzenia sobie ze stresem u zawodników i zawodniczek w piłce nożnej
- Stres i strategie radzenia sobie ze stresem u zawodników i zawodniczek piłki siatkowej podczas meczu
- Stres w sporcie oraz metody radzenia sobie ze stresem piłkarzy nożnych
- Syndrom wypalenia zawodowego i czynniki go wywołujące w opinii nauczycieli szkoły podstawowej i ponadpodstawowej z województwa świętokrzyskiego
- Sytuacje trudne i rola trenera w radzeniu sobie z nimi w biegach narciarskich
- Uprawianie sztuk walki a wybrane właściwości psychologiczne
- Wady i zalety współpracy piłkarza z agentem sportowym w piłce nożnej
- Wypalenie w sporcie i czynniki je determinujące
- Wypalenie zawodowe wśród nauczycieli szkoły podstawowej i gimnazjum
- Wypalenie zawodowe wśród polskich instruktorów narciarstwa zjazdowego
- Zaburzenia odżywiania u dzieci w wieku gimnazjalnym
- Zachowania agresywne i agresywność u zawodników sportów walki
- Zależności między wiekiem, płcią, czasem treningu a pamięcią wizualną u dzieci w wieku 7-13 lat trenujących gimnastykę
- Zjawisko wypalenia w sporcie na przykładzie zawodników piłki nożnej
- Znaczenie terapii SI w poprawie jakości życia z zaburzeniami sensorycznymi w opinii terapeuty
- Źródła stresu i strategie radzenia sobie z nim u zawodników jeździectwa
- Źródła stresu, presji u sędziów piłkarskich na różnym szczeblu rozgrywkowym