Członek towarzystw naukowych:

  • Polskiego Towarzystwa Psychologicznego
  • Sekcji Psychologii Sportu Polskiego Towarzystwa Psychologicznego
  • Międzynarodowego Towarzystwa Naukowego Gier Sportowych
  • FEPSAC - the European Federation of Sport Psychology

 

Udział w projektach badawczych (od 2015)

  • 2013 - 2015 projekt badawczy „Schematy poznawcze i ich wpływ na regulację emocjonalną i radzenie sobie ze stresem u studentów uprawiających sport” finansowany ze środków grantu Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego „Rozwój Sportu Akademickiego”, Nr RSA2 05052 – kierownik projektu;
  • 2016-2018 (po uzyskaniu stopnia naukowego doktora nauk o kulturze fizycznej), projekt badawczy „Rytuały przedstartowe u polskich i ukraińskich zawodników piłki nożnej” finansowany ze środków Akademii Wychowania Fizycznego w Krakowie w ramach badań statutowych, Nr 111/BS/INS/2016 – kierownik projektu;
  • 2018-2019 (po uzyskaniu stopnia naukowego doktora nauk o kulturze fizycznej), projekt badawczy „Zagrożenie depresją u adolescentów uprawiających sport” finansowany ze środków Akademii Wychowania Fizycznego w Krakowie w ramach badań statutowych, Nr 191/BS/INS/2018 – kierownik projektu.

 

Udział w zespołach eksperckich

  • Ekspertem z zakresu psychologii w ramach realizowanego w latach 2011 - 2015 w Akademii Wychowania Fizycznego im. Bronisława Czecha w Krakowie programu „Praktyczne Wychowanie Fizyczne – opracowanie i wdrożenie nowatorskiego programu praktyk pedagogicznych na kierunku nauczycielskim Wychowanie Fizyczne w AWF w Krakowie” (załącznik 10.16.). Liderem projektu była Akademia Wychowania Fizycznego w Krakowie, a partnerami Gmina Miejska Kraków, Stowarzyszenie „Edukacja dla Przedsiębiorczości” oraz Towarzystwo „Amicus”. Projekt wspófinansowany był przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
  • Przewodnicząca eksperckiego zespołu realizującego projekt „Wpływ zjawiska
    e-sportu na funkcjonowanie społeczeństwa” dla Biura Analiz Sejmowych Kancelarii Sejmu. Zleceniodawcą była Komisja Kultury Fizycznej, Sportu i Turystyki (2018 - 2019 roku).
  • Przewodnicząca grupy ekspertów Zespołu Psychologia Programu wspomagającego powrót uczniów po pandemii koronawirusa “Aktywny powrót do szkoły” realizowany z ramienia MEiN (2021)

 

 

Ostatnie 5 lat

Spis publikacji 2015-2020

  1. Basiaga–Pasternak J., 2015, The way of perceiving oneself and others, and the cognitive anxiety and coping with stress in students doing team and individual sports. Rivista di Psicologia e Scienze del Movimento e dello Sport”, Volume 31 – N. 1-2, Gennaio-Agosto 2015
  2. Malarz I., Basiaga – Pasternak J., Malarz M., 2015, Przekonania na temat kontroli bólu i radzenie sobie z bólem u pacjentów stomatologicznych – badania pilotażowe. Sztuka Leczenia, 2015, nr 1-2
  3. Basiaga–Pasternak J., 2015, Charakterystyka psychologiczna i socjalizacja dziecka w wieku wczesnoszkolnym (w:) Kosiba G. (red.). Praktyki pedagogiczne – ogólne i metodyczne podstawy. Materiały pomocnicze dla studentów i nauczycieli wychowania fizycznego. 2015, AWF Kraków
  4. Basiaga-Pasternak J. I condizionamenti della personalita nella percezione di se stessi, del mondo e degli altri e la paura cognitiva tra gli studenti sportivi di Cracovia [Dokument elektroniczny] Źródło: Giornate Nazionali di Psicologia Positiva : VIII Edizione : Nutrire positivita. Ricerche e interventi per la promozione del benessere, Bergamo, 12-13 giugno, 2015 : ebook of abstracts / Universita degli Studi di Bergamo. Dipartimento di Scienze Umane e Sociali. - Bergamo : Universita degli Studi di Bergamo, 2015. - S. 44
  5. Basiaga–Pasternak J., 2015, Wybrane zagadnienia psychologii klinicznej dziecka (w:) Kosiba G. (red.). Praktyki pedagogiczne – ogólne i metodyczne podstawy. Materiały pomocnicze dla studentów i nauczycieli wychowania fizycznego. 2015, AWF Kraków
  6. Basiaga–Pasternak J., 2015, Jak motywować innych i siebie? (w:) Kosiba G. (red.). Praktyki pedagogiczne – ogólne i metodyczne podstawy. Materiały pomocnicze dla studentów i nauczycieli wychowania fizycznego. 2015, AWF Kraków
  7. Ochwat P., Basiaga–Pasternak J., 2015, Agresja, przemoc, mobbing wśród dzieci i młodzieży (w:) Kosiba G. (red.). Praktyki pedagogiczne – ogólne i metodyczne podstawy. Materiały pomocnicze dla studentów i nauczycieli wychowania fizycznego. 2015, AWF Kraków
  8. Basiaga–Pasternak J., 2015, Thinking Style, Cognitive Anxiety, Coping With Stress In Students Athletes. 14th European Congress of Sport Psychology, 14-19 July 2015, Bern. Sport Psychology – Theories and Aplications for Performce, Health and Humanity. Book of abstracts
  9. Basiaga-Pasternak J., The Personality Type, the Way of Thinking About Oneself, Others and Cognitive Anxiety in Students Athletes. I International Scientific Conference Motor Abilities in Sports - Theoretical Assumptions and Practical Implications, Krakow, 23-25 September 2015 : conference programme. - [Krakow : AWF, 2015]. - S.421
  10. Basiaga–Pasternak J., 2015, Schematy poznawcze a regulacja emocjonalna i radzenie sobie ze stresem u młodzieży i studentów uprawiających sport, MONOGRAFIA NR 29, Akademia Wychowania Fizycznego w Krakowie, Kraków (stron 328)
  11. Basiaga-Pasternak J, Malarz I, Malarz M. 2015, „Inteligencja emocjonalna i kompetencje społeczne u studentów kierunku lekarsko-dentystycznego Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie, Sztuka Leczenia, nr 3-4: 21-30
  12. Basiaga-Pasternak J. ,2015. Osobowość trenera i jej rola w pracy z zawodnikiem. W: J. Kostorz, A. Rogowska (red.), Osobowość trenera-wychowawcy w kulturze fizycznej. Olimpiada wiedzy i wartości w sporcie (s. 63-70). Opole: Wydawnictwo i Drukarnia Świętego Krzyża.
  13. Basiaga –Pasternak J., Pomykała S., Cichosz A., 2015, Stress in volunteer mountain rescue teams, Studies In Sport Humanities, 17: 12-17
  14. Basiaga –Pasternak J., 2015, Schemes „Me and the world” and styles of coping with stress in youth practising sport, Studies In Sport Humanities, 18: 28-33
  15. Wojtowicz A., Basiaga –Pasternak J., Kosiba G., Bogacz-Walancik A. 2015, The relationship between personality and the system of values in case of the National Team female field hockey players, Studies In Sport Humanities, 18: 56-62
  16. Basiaga-Pasternak J, The relationships between the perception of oneself, the world and others,and pre-star anxiety due to the level of neuroticism and extraversion Antropomotoryka 2016, 26, 74, 39-45
  17. Basiaga-Pasternak J., 2016, Styl myślenia a lęk poznawczy i stylem radzenia

sobie ze stresem u studentek i studentów uprawiających sport, IV Konferencja Praktyczna Psychologia Sportu, Instytut Psychologii Uniwersytet Gdańskie, Zakład Psychologii Akademii Wychowania Fizycznego w Krakowie, Gdańsk 19-20.05.2016,  book of abstract

  1. Basiaga-Pasternak J, Osobowościowe uwarunkowania spostrzegania siebie, świata i innych a lęk poznawczy u krakowskich studentów uprawiających sport, (w:) Motoryczność sportowa – założenia teoretyczne i implikacje praktyczne, Mleczko E., Spieszny M., Klocek T. (red.), Monografia nr 31, Akademia Wychowania Fizycznego im. Bronisława Czecha, 2016, Kraków: 235-239
  2. Basiaga-Pasternak J, 2017, Badania naukowe jako źródło poszukiwań efektywności szkolenia w Szkole Mistrzostwa Sportowego: 6.1. Przegląd badań aplikacyjnych: 6.1.1. Uwzględnienie czynników psychologicznych w szkoleniu uczniów SMS-PN Kraków w: Duda H., Racjonalne kierowanie uzdolnionym graczem, Monografia Nr 32, AWF Kraków
  3. Basiaga-Pasternak J., Wojtowicz A., Kosiba G., Bogacz-Walancik A., 2017, Breaking gender stereotypes: The relationships between psychological gender, personality and the system of values in the case of the female field hockey players, Antropomotoryka. Journal of Kinesiology and Exercise Sciences JKES 77 (27): 37-44, 2017
  4. Basiaga-Pasternak J., Ambroży T., Wrześniewski K., Mucha D. 2017, Psychological determinants of motivation in coaches of martial arts, Journal of Combat Sports and Martial Arts, 2017 , 2 (8): MEDSPORTPRESS, 2017; 2(2); Vol. 8, 83-87,
  5. Basiaga-Pasternak J., Poznawcze ujęcie osobowości uczniów i studentów uprawiających sport (w:) Dziubiński Z., Jankowski K.W. (red.) Kultura fizyczna a osobowość, AWF Warszawa, Salezjańska Organizacja Sportowa Rzeczypospolitej Polskiej, 2017, Warszawa
  6. Basiaga-Pasternak J., Dyduła D., 2017, Fair play i Dekalog w sporcie w opinii piłkarek i piłkarzy nożnych – uczniów Społecznego Liceum Ogólnokształcącego Mistrzostwa Sportowego w Krakowie (w:) Borysiuk Z., J. Kostorz, (red.), Fair play w sporcie, edukacji i życiu. Olimpiada wiedzy i wartości w sporcie. Opole: Wydział Wychowania Fizycznego i Fizjoterapii Politechniki Opolskiej, Redakcja Wydawnictw Wydziału Teologicznego Uniwersytetu Opolskiego, Studio IMPRESO
  7. Basiaga-Pasternak J., THE CORRELATIONS OF RITUALS WITH PRE-COMPETITION ANXIETY IN TEENAGE FOOTBALL PLAYERS. Antropomotoryka. Journal of Kinesiology and Exercise Sciences. JKES 80 (27): 35-41, 2017
  8. Wojtowicz A., Banasik M., Basiaga-Pasternak J., Dyląg M., 2017, Porównanie jakości i satysfakcji z życia osób po 60 roku życia mieszkających na wsi i w mieście. Ogólnopolska Konferencja Naukowa „Starość na polskiej wsi – determinanty, szanse i zagrożenia”, Akademia im. Jana Długosza w Częstochowie - Zakład Pracy Socjalnej i Zdrowia Publicznego Instytut Pracy i Spraw Socjalnych w Warszawie, Stowarzyszenie Pracy Socjalnej Auxilio Venire, 7 grudnia 2017 Częstochowa, book of abstract
  9. Banasik M., Basiaga-Pasternak J., Wojtowicz A., Drzewiecka K. 2017, Porównanie poziomu samotności osób starszych z terenów zurbanizowanych i terenów wiejskich. Ogólnopolska Konferencja Naukowa „Starość na polskiej wsi – determinanty, szanse i zagrożenia”, Akademia im. Jana Długosza w Częstochowie - Zakład Pracy Socjalnej i Zdrowia Publicznego Instytut Pracy i Spraw Socjalnych w Warszawie, Stowarzyszenie Pracy Socjalnej Auxilio Venire, 7 grudnia 2017 Częstochowa, book of abstract
  10. Basiaga-Pasternak J., Wojtowicz A.,Banasik M., Pająk M., 2017, Dynamika emocji u osób starszych z terenów wiejskich oraz terenów zurbanizowanych. Ogólnopolska Konferencja Naukowa „Starość na polskiej wsi – determinanty, szanse i zagrożenia”, Akademia im. Jana Długosza w Częstochowie - Zakład Pracy Socjalnej i Zdrowia Publicznego Instytut Pracy i Spraw Socjalnych w Warszawie, Stowarzyszenie
  11. Basiaga-Pasternak J., Wojtowicz A. 2018, Metody diagnostyki psychologicznej w postępowaniu rekrutacyjnym do szkoły średniej o profilu piłka nożna Diagnoza psychologiczna dzieci i młodzieży – aspekty edukacyjne, kliniczne i sądowe. Uniwersytet SWPS, Ogólnopolska Sekcja Diagnozy Psychologicznej Polskiego Towarzystwa Psychologicznego, 14-15 września 2018 Warszawa – book of abstract :9
  12. Basiaga-Pasternak J, 2018, Rytuały a lęk poznaczy u juniorów - zawodników piłki nożnej. (w:) Spieszny M., Mleczko E., Klocek T (red), Motoryczność sportowa – założenia teoretyczne i implikacje praktyczne Tom II, Monografia nr 36, Akademia Wychowania Fizycznego im. Bronisława Czecha, Kraków 2018
  13. Szymańska E., Mleczko E., Basiaga-Pasternak Joanna, Szymańska K. 2018, Związki psychologii z pedagogiką w dydaktyce wychowania fizycznego i sportu. (w:) Spieszny M., Mleczko E., Klocek T (red), Motoryczność sportowa – założenia teoretyczne i implikacje praktyczne Tom II, Monografia nr 36, Akademia Wychowania Fizycznego im. Bronisława Czecha, Kraków 2018
  14. Basiaga-Pasternak J., 2018, Rytuały przedmeczowe a lęk poznawczy u ukraińskich zawodników piłki nożnej, V Ogólnopolska Konferencja Naukowa Praktyczna Psychologia Sportu. Wszechstronny rozwój sportowca. Uniwersytet Gdański, Gdańsk, 10-13 maja 2018, book of abstract
  15. Basiaga-Pasternak J., 2018, Rytuały przedmeczowe a lęk przedstartowy u ukraińskich zawodników piłki nożnej, ГУМАНІТАРНИЙ КОРПУС Випуск 21, Збірник наукових статей з актуальних проблем філософії, культурології, психології, педагогіки та історії, HUMANITARIAN CORPUS Issue 21
  16. Basiaga-Pasternak J, 2018, Cognitive Scripts, Anxiety and Styles of Coping with Stress in Teenagers Practising Sports, Journal of Human Kinetics , volume 65/2018: 261-271
  17. Malarz I., Wrześniewski K., Basiaga-Pasternak J., 2018, Selected psychological determinants of physical activity among women with metabolic syndrom, Antropomotoryka. Journal of Kinesiology and Exercise SciencesJKES 84 (28): 45-50, 201, DOI: 10.5604/01.3001.0013.7811
  18. Basiaga-Pasternak J, 2019, Pre-performance rituals and anxiety among young Polish and Ukrainian football players, Baltic Journal of Health and Physical Activity 2019; 11 (4): 69-76
  19. Blecharz J., Basiaga-Pasternak J, 2019, Psychologia sportu w Polsce (w:) Lipiec J. (red.) Olimpizm Polski. Na stulecie Polskiego Komitetu Olimpijskiego. Polski Komitet Olimpijski. 2019, Kraków
  20. Basiaga-Pasternak J, 2019, Sense of efficacy, helplessness and anxiety as well as style of coping with stress in youth performing sports, Journal of Kinesiology and Exercise Sciences, Issue: JKES 2019; 29 (85): 59-63
  21. Basiaga-Pasternak J,, 2019, Potencjał zawodowy i wartość pracy w kul¬turze fizycznej w ocenie studentów kierunku wychowanie fizyczne Akademii Wychowania Fizycznego w Krakowie (w:) Zowisło M, Kosiewicz J. (red.) SPORT I TURYSTYKA W PERSPEKTYWIE NAUK SPOŁECZNYCH: TRADYCJA I WSPÓŁCZESNOŚĆ. MONOGRAFIA NR 43, 2019, AWF Kraków: 207-220
  22. Basiaga-Pasternak J, Szafraniec Ł., Jaworski J., Ambroży T. 2020, Aggression in competitive and non-competitive combat sports athletes. “IDO MOVEMENT FOR CULTURE. Journal of Martial Arts Anthropology”, Vol. 20, no. 2 (2020), pp. 17–23 DOI: 10.14589/ido.20.2.3
  23. Duda H., Basiaga–Pasternak J., 2020, Wyobrażeniowy trening piłkarski w dobie koronawirusa, Asystent Trenera Nr3(38)
  24. Blecharz, J., Basiaga-Pasternak, J. (2020). Sport Psychology in selected post-socialist countries. International Journal of Sport Psychology, 51(5), 471-492. doi:10.7352/IJSP.2020.51.471

 

 

Spis dotychczasowych prac licencjackich i magisterskich jako promotor

Prace magisterskie

  1. Agresja u zawodników piłki nożnej prezentujących różny poziom sportowy
  2. Agresja wśród piłkarzy na boisku i poza nim
  3. Aktywność fizyczna krakowskich studentów
  4. Aktywność fizyczna u osób ze zdiagnozowanymi zaburzeniami nerwicowymi (lękowymi).
  5. Aktywność ruchowa w postaci podejmowania podróży egzotycznych a zmiana postaw wobec świata i innych ludzi
  6. Analiza czynników motywacyjnych do uprawiania sportu na przykładzie zawodników tenisa stołowego
  7. Analiza wybranych cech psychicznych a efektywność zawodników piłki nożnej na przykładzie Szkoły Mistrzostwa Sportowego
  8. Charakterystyka psychologiczna zawodników piłki nożnej grających na różnych pozycjach
  9. Charakterystyka temperamentu i lęku u osób w różnym wieku uprawiających sztukę walki Taekwondo
  10. Coaching jako narzędzie wspierające pracę trenerów personalnych
  11. Czynniki determinujące wybór trenera personalnego według klientów krakowskich siłowni
  12. Decyzje trenera a osobowość zawodniczek uprawiających piłkę siatkową
  13. Doping farmakologiczny w opinii zawodników lekkiej atletyki i piłki nożnej
  14. Droga do sukcesu - rola i działania trenera w dążeniu do osiągnięcia wyniku sportowego
  15. Dynamika emocji u osób poddanych Elektrostymulacji mięśniowej (EMS).
  16. Dynamika emocji u zawodników sportów walki
  17. Dynamika zmian w strukturze osobowości studentów I i III roku Turystyki i Rekreacji ZWWF w Białej Podlaskiej
  18. Emocje przedstartowe a strategie radzenia sobie ze stresem przedstartowym u studentów Akademii Wychowania Fizycznego czynnie uprawiających sport
  19. Emocje przedstartowe występujące w sporcie na przykładzie zawodników uprawiających gimnastykę sportową
  20. Emocje w rekreacji sportowej na przykładzie początkujących narciarzy
  21. E-sport jako forma zaspokojenie potrzeb wśród młodzieży w wieku 13-15 i 17-19 lat
  22. Jakość życia osób aktywnych fizycznie przy psychicznych zaburzeniach odżywiania na przykładzie ortoreksji
  23. Komunikacja sędziów piłki nożnej z zawodnikami podczas zawodów IV ligi
  24. Leworęczność w sporcie w opinii trenerów i instruktorów sportu.
  25. Metoda 3I w terapii autyzmu dziecięcego
  26. Motywacja do aktywności ruchowej podejmowanej prze osoby starsze
  27. Motywacja do aktywności tanecznej kobiet i mężczyzn
  28. Motywacja do podejmowania gry w futsal przez zawodników o różnym poziomie sportowym
  29. Motywacja do uprawiania piłki ręcznej u zawodniczek różniących się poziomem sportowym
  30. Motywacja i wartości związane z podejmowaniem wypraw na górskie szczyty przez osoby niepełnosprawne i pełnosprawne
  31. Motywacja i wartości związane z podejmowaniem wypraw na górskie szczyty przez osoby niepełnosprawne i pełnosprawne
  32. Motywacja studentów I i II stopnia do podjęcia studiów na kierunku Wychowanie Fizyczne
  33. Motywacja u zawodników piłki nożnej
  34. Motywacja u zawodników trenujących judo wyczynowo i amatorsko
  35. Motywacja uczniów szkół średnich do podejmowania aktywności ruchowej
  36. Motywacja zawodników hokeja na lodzie po porażce
  37. Motywacja zawodników piłki siatkowej po porażce
  38. Motywacje trenerów gimnastyki i siatkówki do podejmowania tego zawodu oraz ich zadowolenie z wykonywanej pracy
  39. Motywacyjna rola trenera w procesie szkolenia zawodników piłki nożnej
  40. Motywy uczęszczania młodzieży gimnazjalnej na zajęcia pozalekcyjne związane z aktywnością fizyczną
  41. Motywy podejmowania aktywności fizycznej przez kobiety w różnym wieku
  42. Motywy podejmowania aktywności fizycznej przez studentki AWF Kraków na wybranych kierunkach
  43. Motywy podejmowania aktywności fizycznej przez studentów wychowania fizycznego
  44. Motywy podejmowania rekreacyjnych zachowań ruchowych przez studentów studiów dziennych kierunku fizjoterapia i wychowanie fizyczne krakowskiej Akademii Wychowania Fizycznego
  45. Motywy uczestnictwa w widowisku sportowym na przykładzie kibiców regularnie uczęszczających na mecze (utożsamiających się z klubem) pierwszoligowego klubu KS Cracovia Kraków
  46. Motywy uczestnictwa w widowisku sportowym na przykładzie meczów wyjazdowych kibiców drużyny piłkarskiej Wisły Kraków
  47. Motywy uprawiania ćwiczeń siłowych przez młodzież męską gimnazjalną
  48. Motywy uprawiania freeride
  49. Nauczyciel wychowania fizycznego w oczach uczniów uczęszczających do szkoły podstawowej i gimnazjum
  50. Nauczyciel wychowania fizycznego widziany oczami uczniów szkoły podstawowej i gimnazjum
  51. Obraz nauczyciela wychowania fizycznego w opinii uczniów szkół ponadgimnazjalnych
  52. Obraz nauczyciela wychowania fizycznego w opinii uczniów uczęszczających do szkoły gimnazjalnej i ponadgimnazjalnej
  53. Obraz nauczyciela wychowania fizycznego widziany oczami uczniów uczęszczających do szkoły podstawowej i gimnazjum
  54. Obraz nauczyciela wychowania fizycznego, widziany oczami uczniów uczęszczających do szkół ponadgimnazjalnych
  55. Obraz pole dance w opinii osób związanych i niezwiązanych ze sportem
  56. Obraz trenera piłki nożnej i jego motywujący wpływ na zespół w opinii zawodników ligi okręgowej
  57. Obraz współczesnego nauczyciela wychowania fizycznego w opinii uczniów szkół ponadgimnazjalnych
  58. Oczekiwania rodziców zawodników w kategorii młodzik i junior starszy wobec trenera piłki nożnej
  59. Oczekiwania wobec instruktora zajęć fitness w opinii klientek fitness klubów
  60. Oczekiwania wobec trenera piłki nożnej wśród zawodników II i III ligowych oraz A, B- klasowych drużyn piłkarskich
  61. Oczekiwania wobec trenera wśród piłkarzy, na podstawie wybranych klubów polskiej I i III ligi- analiza porównawcza
  62. Oczekiwania zawodniczek piłki siatkowej (młodziczek i seniorek) wobec trenera
  63. Opinie zawodników kolarstwa szosowego na temat stresu towarzyszącemu uprawianiu tej dyscypliny sportu.).
  64. Osobowościowe uwarunkowania podejmowania aktywności sportowej przez dzieci (na przykładzie hokeja i gimnastyki sportowej)
  65. Osobowościowe uwarunkowania radzenia sobie ze stresem w piłce nożnej
  66. Osobowość i motywacja a wyniki sportowe na przykładzie klubu szkolnego SKS „ISKRA”
  67. Osobowość i poziom lęku a percepcja sytuacji trudnych u młodych zawodników piłki nożnej
  68. Percepcja sytuacji trudnych i metod radzenia sobie ze stresem przez zawodników piłki nożnej o różnym poziomie doświadczenia zawodniczego
  69. Percepcja sytuacji trudnych i metod radzenia sobie ze stresem przez zawodników trenujących łucznictwo na poziomie Kadry Narodowej
  70. Percepcja trudnej sytuacji gry zawodników piłki nożnej o różnym stażu zawodniczym
  71. Percepcja trudnych sytuacji sportowych, poziom lęku a efektywność boiskowa u dzieci uprawiających piłkę nożną
  72. Płeć psychologiczna i uwarunkowania osobowościowe u piłkarzy i piłkarek nożnych
  73. Płeć psychologiczna u piłkarzy i piłkarek nożnych a zachowanie się w sytuacjach trudnych na boisku
  74. Popularyzacja sportu poprzez media
  75. Porównanie czynników motywacyjnych do uprawiania sportu przez zawodników niepełnosprawnych i pełnosprawnych
  76. Porównanie czynników motywacyjnych u juniorów, zawodników piłki nożnej TKS„Skawinka” i SMS Kraków
  77. Porównanie funkcjonowania mechanizmów obronnych u pacjentek z zaburzeniami odżywiania i studentek Akademii Wychowania Fizycznego
  78. Porównanie zapotrzebowania na stymulację, poziomu ryzyka oraz lęku jako cechy
    u osób uprawiających oraz nieuprawiających skoki spadochronowe
  79. Postawa nauczyciela wychowania fizycznego a zaangażowanie młodzieży w kulturę fizyczną, na przykładzie młodzieży gimnazjalnej
  80. Postawy ludzi starszych wobec aktywności ruchowej
  81. Postawy młodzieży licealnej i szkół technicznych wobec aktywności fizycznej
  82. Postawy rodzicielskie wobec wychowania dzieci z wrodzonymi wadami serca.
  83. Postawy studentek uczelni krakowskich wobec aktywności ruchowej
  84. Postawy studentów Akademii Wychowania Fizycznego wobec dopingu farmakologicznego
  85. Postrzeganie wizerunku instruktora fitness przez kobiety w różnym wieku.
  86. Powiązania religii i sportu. Postawy juniorów-zawodników piłki nożnej wobec religii
  87. Poziom agresji u zawodniczek i zawodników piłki nożnej
  88. Poziom agresji a zachowania agresywne u zawodników hokeja na lodzie KH Sanok
  89. Poziom agresji boiskowej i zawodniczek i zawodników piłki nożnej
  90. Poziom agresji u osób trenujących sporty walki
  91. Poziom agresji w zależności od stażu treningowego u zawodników limanowskiego Klubu Karate Kyokushin
  92. Poziom depresyjności a radzenie sobie ze stresem u młodzieży uprawiającej taniec nowoczesny
  93. Poziom kompetencji społecznych i inteligencji emocjonalnej u studentów Wychowania Fizycznego, Fizjoterapii i Psychologii
  94. Poziom lęku a strategie radzenia sobie ze stresem na przykładzie zawodników piłki nożnej
  95. Poziom lęku u osób uprawiających nurkowanie z uwzględnieniem skłonności do podejmowania ryzyka
  96. Poziom motywacji sportowej ze szczególnym uwzględnieniem motywacji osiągnięć u zawodników piłki nożnej
  97. Poziom stresu u zawodników futsalu reprezentujących różny poziom sportowy
  98. Poziom wiedzy na temat ryzyka zaburzeń odżywiania towarzyszących intensywnej aktywności fizycznej osób uprawiających sport
  99. Pozycja socjometryczna w zespole a wybrane parametry psychiczne zawodniczek koszykówki
  100. Problem chuligaństwa stadionowego w opinii polskich internautów – kibiców piłki nożnej
  101. Problemy wychowawcze okresu dorastania w opinii rodziców i nauczycieli młodzieży gimnazjalnej
  102. Przemoc i agresja w gimnazjum w opinii uczniów szkoły wiejskiej i miejskiej
  103. Przyczyny zachowań agresywnych wśród kibiców piłki nożnej
  104. Psychologiczne kompetencje menadżerów piłkarskich
  105. Psychologiczne uwarunkowania uprawiania gimnastyki sportowej przez chłopców w wieku 12-14 lat
  106. Radzenie sobie ze stresem podczas zawodów w piłce ręcznej
  107. Reakcje emocjonalne u zawodniczek piłki ręcznej a ranga meczu
  108. Resocjalizacyjne oddziaływanie wychowania fizycznego na nieletnich niedostosowanych społecznie (na podstawie badań przeprowadzonych w Środowiskowej Świetlicy Socjoterapeutycznej w Myślenicach)
  109. Rola nauczyciela wychowania fizycznego w tworzeniu pozytywnego nastawienia do kultury fizycznej w opinii uczniów
  110. Różnica w oczekiwaniach zawodników i ich rodziców względem trenera piłki nożnej grup młodzieżowych (12-15 lat)
  111. Rytuały przedstartowe zawodników pływania
  112. Ryzyko i motywy wynikające z podejmowania sportów ekstremalnych na przykładzie freerunningu i wspinaczki przez osoby dorosłe
  113. Skłonności do podejmowania ryzyka a poziom lęku u zawodników Kadry Narodowej uprawiających snowboard
  114. Skłonność do ryzyka i poszukiwanie doznań a podejmowanie podróży trampingowych u studentów Akademii Wychowania Fizycznego oraz Uniwersytetu Jagiellońskiego
  115. Sportowa fotografia prasowa i jej wpływ na emocje odbiorców
  116. Sprawność działania zawodników pięcioosobowej piłki nożnej halowej w oparciu o analizę wybranych właściwości psychicznych
  117. Stany emocjonalne występujące u zawodników piłki nożnej w wieku juniorskim i seniorskim
  118. Stosowanie zasad Fair Play i Dekalogu w sporcie w opinii młodych zawodników piłki nożnej
  119. Strategie radzenia sobie ze stresem u zawodników i zawodniczek piłki nożnej
  120. Stres i emocje sportowe u zawodników piłki nożnej I i V ligi
  121. Stres organizacyjny i jego konsekwencje w grupie zawodowej pielęgniarek i nauczycielek wf
  122. Stres podczas meczu w opinii zawodników i zawodniczek piłki ręcznej
  123. Stres w pracy ratowników górskich na przykładzie Bieszczadzkiej Grupy Górskiego Ochotniczego Pogotowia Ratunkowego
  124. Struktura motywacji u zawodników piłce nożnej
  125. Struktura motywacji u zawodników piłki nożnej
  126. Struktura motywacji w sporcie – badania na piłkarzach MLKS Dąbrovia oraz KS Okocimski Brzesko
  127. Struktura motywacyjna zawodników piłki nożnej o różnym stażu zawodniczym
  128. Syndrom wypalenia zawodowego wśród nauczycieli
  129. Sytuacje trudne w pracy trenera piłki nożnej a satysfakcja w wykonywanej pracy w świetle wypalenia zawodowego
  130. Sytuacje trudne występujące podczas meczu piłki nożnej – sposoby radzenia sobie ze stresem
  131. Sytuacje trudne występujące podczas meczu piłki nożnej i sposoby radzenia sobie z nimi na przykładzie zawodników kategorii trampkarz.
  132. Sytuacje trudne występujące podczas meczu piłki nożnej w opinii zawodników (trampkarzy i juniorów starszych)
  133. Taniec nowoczesny jako forma aktywnego spędzania czasu wolnego
    i rozładowania emocji wśród młodzieży
  134. Temperament a motywacja sportowa u piłkarzy nożnych w wieku trampkarza
  135. Temperament i lęk jako czynniki warunkujące efektywność zawodników bowlingu
  136. Trener i jego rola w opinii szkoleniowców i rodziców dzieci uprawiających piłkę nożną
  137. Trener piłki nożnej i jego możliwości zapobiegania patologicznym zjawiskom występującym w sporcie
  138. Trening piłki ręcznej jako sposób obniżenia nadpobudliwości psychoruchowej u dzieci
  139. Typ temperamentu i poziom motywacji sportowej u zawodników piłki nożnej o różnym stażu zawodniczym
  140. Typy osobowości, a radzenie sobie ze stresem u zawodników futsalu
  141. Typy temperamentu a sposób rozładowania agresji wśród uczniów szkół gimnazjalnych
  142. Wizerunek instruktora rekreacji ruchowej w opinii kobiet ćwiczących w klubie fitness
  143. Wpływ odniesionej kontuzji na stan psychiczny zawodnika
  144. Wpływ stylu myślenia sportowców na ich myśli automatyczne podczas startów
  145. Wpływ stylu myślenia sportowców na ich myśli automatyczne podczas startów
  146. Wpływ trenera na relacje interpersonalne w zespołach piłki nożnej
  147. Wpływ wybranych czynników psychologicznych na trenerów piłki nożnej pracujących z grupami młodzieżowymi i seniorskimi
  148. Wybrane psychologiczne aspekty nadwagi i otyłości wśród uczniów
  149. Wybrane psychologiczne aspekty pracy ratowników górskich
  150. Wychowanie fizyczne w opinii uczniów gimnazjum i liceum w Tarnobrzegu
  151. Zaburzenia psychosomatyczne wśród uczniów
  152. Zachowania agresywne a poziom agresji ogólnej u sportowców na przykładzie zawodników piłki nożnej
  153. Zachowania agresywne uczniów w szkołach gimnazjalnych
  154. Zagrożenia zaburzeń łaknienia w środowisku akademickim w Krakowie
  155. Zależności pomiędzy poziomem motywacji a stażem zawodniczym drużyn piłki nożnej
  156. Zależności pomiędzy stażem zawodniczym a poziomem motywacji u zawodników piłki nożnej na przykładzie drużyny LKS ‘Garbarz’ Zembrzyce
  157. Zależności pomiędzy typem temperamentu a poziomem lęku i skłonnością do podejmowania ryzyka u zawodników piłki nożnych
  158. Zależności pomiędzy wynikiem sportowym, a poziomem motywacji u zawodników piłki nożnej
  159. Zależność klasy sportowej zawodników lekkiej atletyki na poziom wymiarów sportowej motywacji osiągnięć oraz motywu osiągnięć
  160. Zapotrzebowanie na stymulację i poziom ryzyka u osób wykonujących zawody ratownicze, na przykładzie Ratowników WOPR i Strażaków
  161. Zgodność obrazu trenera piłki nożnej z perspektywy zawodników, jak i samego trenera na przykładzie drużyn IV ligowych.
  162. Zjawisko hazardu w opinii zawodników piłki nożnej w wieku juniorskim
  163. Zjawisko sportu elektronicznego a styl życia uczniów szkół podstawowych i ponadpodstawowych
  164. Znaczenie i przebieg przedmeczowej odprawy na przykładzie drużyn profesjonalnych i amatorskich w piłce nożnej

 

Prace licencjackie

  1. Agresja w piłce nożnej - czynniki powodujące agresję u kobiet i mężczyzn trenujących piłkę nożną
  2. Bariery wśród tancerzy street dance czyli trudności z jakimi zmagają się osoby, które tańczą
  3. Czynniki motywujące zawodniczki uprawiające piłkę siatkową w meczu z rywalem o różnym poziomie trudności
  4. Czynniki sprzyjające skuteczności w pracy trenera w opinii trenerów piłki nożnej
  5. Ćwiczenia psychodynamiczne w treningu bramkarskim
  6. Dynamika emocji u zawodników łucznictwa
  7. Dynamika zmian emocjonalnych u dorosłych kobiet przed i po zajęciach aqua fitness
  8. Historia Zakładu Psychologii Akademii Wychowania Fizycznego w Krakowie
  9. Idealny nauczyciel wychowania fizycznego w opinii uczniów krakowskich szkół podstawowych
  10. Kompetencje społeczne i inteligencja emocjonalna u trenerek i trenerów personalnych.
  11. Mechanizmy działania, wpływ i zastosowanie efektu placebo w sporcie
  12. Media społecznościowe jako kreator postaw młodzieży szkół ponadpodstawowych
  13. Metody motywowania zawodników piłki nożnej przed meczami o różnym stopniu trudności w Szkole Mistrzostwa Sportowego w Krakowie
  14. Metody motywowania zawodników piłki nożnej przed meczami o różnym stopniu trudności w Szkole Mistrzostwa Sportowego w Krakowie
  15. Metody motywowania zawodników przez trenera po poniesionej porażce na przykładzie biegów narciarskich
  16. Metody radzenia sobie ze stresem meczowym u zawodników piłki nożnej na różnych poziomach rozgrywkowych
  17. Motywacja do treningu uczniów Szkoły Mistrzostwa Sportowego w Krakowie
  18. Motywacja do treningu uczniów Szkoły Mistrzostwa Sportowego w Krakowie
  19. Motywacja w podejmowaniu aktywności fizycznej przez kobiety
  20. Motywy podejmowania aktywności fizycznej przez klientów klubów fitness w świetle teorii potrzeb Abrahama Maslowa
  21. Motywy uprawiania CrossFitu
  22. Muzykoterapia i choreoterapia jako aktywna metoda pracy z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych
  23. Obraz i rola idola sportowego dla grupy szkoleniowej „Orlik” uprawiającej piłkę nożną
  24. Obraz i rola idola sportowego dla grupy szkoleniowej „Orlik” uprawiającej piłkę nożną
  25. Obraz trenera personalnego w opinii potencjalnego klienta i samego trenera
  26. Oczekiwania uczniów 7 klasy szkoły podstawowej w Jaszowicach wobec nauczyciela wychowania fizycznego
  27. Oczekiwania wobec trenera wśród piłkarzy i piłkarek - seniorów oraz seniorek piłki nożnej
  28. Oczekiwania wobec trenera wśród piłkarzy i piłkarek - seniorów oraz seniorek piłki nożnej
  29. Oczekiwania zawodniczek i zawodników pływania wobec roli trenera
  30. Oczekiwania zawodników i ich rodziców względem trenera piłki nożnej grup młodzieżowych
  31. Oddziaływanie współczesnych gwiazd fitness na potencjalnych odbiorców w Polsce
  32. Opinia trenerów dzieci i młodzieży w Małopolsce na temat roli komunikacji w treningu piłkarskim
  33. Opinie sędziów piłkarskich na temat agresywnych zachowań towarzyszących meczowi piłki nożnej
  34. Osobowość i motywacja w sportach walki
  35. Pewność siebie u zawodników piłki nożnej w drużynach młodzieżowych.
  36. Porównanie poziomu lęku startowego z lekiem treningowym u zawodników i zawodniczek wyczynowo trenujących sporty gimnastyczne
  37. Postawy zawodników lekkiej atletyki (i piłki nożnej) wobec profesjonalnego uprawiania sportu
  38. Poziom motywacji u zawodników piłki nożnej przed meczami o różnym stopniu trudności w Szkole Mistrzostwa Sportowego w Krakowie
  39. Poziom motywacji zawodników piłki nożnej
  40. Preferowany typ trenera w opinii zawodników dyscyplin indywidualnych i zespołowych
  41. Procesy decyzyjne sędziów koszykówki w opinii ich samych
  42. Przyczyny i reakcje na stres wśród osób amatorsko grających w tenisa ziemnego
  43. Psychologiczne uwarunkowania zawodników boksu
  44. Reakcje na sytuacje stresowe u zawodników piłki nożnej grających na różnych poziomach rozgrywkowych
  45. Rodzaje motywacji do treningu piłki nożnej na różnych szczeblach rozgrywkowych w Polsce
  46. Rola mediów w nastawieniu meczowym zawodników piłki nożnej
  47. Rola terapii Integracji Sensorycznej w pracy z dzieckiem autystycznym w opinii nauczycieli i rodziców
  48. Rola trenera w regulacji emocji przedstartowych u zawodników snowboardu w różnym wieku
  49. Rola trenera w wychowaniu i kształtowaniu motywacji u zawodniczek piłki ręcznej
  50. Rytuały przedstartowe stosowane przez zawodników piłki nożnej
  51. Rytuały przedstartowe stosowane przez zawodników piłki nożnej KS Wieczysta Kraków
  52. Rytuały u zawodników łucznictwa
  53. Samoocena i obraz siebie studentek uprawiających i nieuprawiających sport uczelni krakowskich
  54. Skłonności do podejmowania ryzyka a poziom lęku u zawodników Kadry Narodowej uprawiających snowboard
  55. Sport a jakość życia u dzieci i młodzieży z cukrzycą typu 1
  56. Sport jako forma aktywnego spędzania czasu wolnego i rozładowania emocji wśród młodzieży gimnazjalnej
  57. Sposoby radzenia sobie z kontuzją przez polskich i zagranicznych zawodników snowboardu
  58. Strategie radzenia sobie ze stresem oraz poziom lęku poznawczego u zawodników i zawodniczek trenujących biegi narciarskie
  59. Strategie radzenia sobie ze stresem przedmeczowym i meczowym u zawodników piłki nożnej
  60. Strategie radzenia sobie ze stresem u zawodników i zawodniczek w piłce nożnej
  61. Stres i strategie radzenia sobie ze stresem u zawodników i zawodniczek piłki siatkowej podczas meczu
  62. Stres w sporcie oraz metody radzenia sobie ze stresem piłkarzy nożnych
  63. Syndrom wypalenia zawodowego i czynniki go wywołujące w opinii nauczycieli szkoły podstawowej i ponadpodstawowej z województwa świętokrzyskiego
  64. Sytuacje trudne i rola trenera w radzeniu sobie z nimi w biegach narciarskich
  65. Uprawianie sztuk walki a wybrane właściwości psychologiczne
  66. Wady i zalety współpracy piłkarza z agentem sportowym w piłce nożnej
  67. Wypalenie w sporcie i czynniki je determinujące
  68. Wypalenie zawodowe wśród nauczycieli szkoły podstawowej i gimnazjum
  69. Wypalenie zawodowe wśród polskich instruktorów narciarstwa zjazdowego
  70. Zaburzenia odżywiania u dzieci w wieku gimnazjalnym
  71. Zachowania agresywne i agresywność u zawodników sportów walki
  72. Zależności między wiekiem, płcią, czasem treningu a pamięcią wizualną u dzieci w wieku 7-13 lat trenujących gimnastykę
  73. Zjawisko wypalenia w sporcie na przykładzie zawodników piłki nożnej
  74. Znaczenie terapii SI w poprawie jakości życia z zaburzeniami sensorycznymi w opinii terapeuty
  75. Źródła stresu i strategie radzenia sobie z nim u zawodników jeździectwa
  76. Źródła stresu, presji u sędziów piłkarskich na różnym szczeblu rozgrywkowym