dr hab. Ewa Dybińska prof. nadzw.
- Teoria i metodyka wychowania fizycznego i sportu.
- Oddziaływanie środowiska wodnego na organizm człowieka.
- Wpływ środowiska wodnego na organizm człowieka w chorobie i niepełnosprawności.
- Psychofizyczne uwarunkowania procesu uczenia się i nauczania czynności motorycznych.
- Skuteczność komunikacji dydaktycznej w procesie uczenia się i nauczania czynności pływackich.
- Efektywność procesu uczenia się i nauczania czynności pływackich osób w różnym wieku.
- Sport pływacki dzieci i młodzieży, ze szczególnym uwzględnieniem okresu treningu ukierunkowanego.
- Sport kajakowy – teoria, metodyka i organizacja treningu.
dr Marcin Kaca
- Wpływ przekazu informacji wizualno – werbalnej na efekty kształcenia w obszarze kompetencji pływackich.
- Morfofunkcjonalne i motoryczne determinanty wyniku sportowego na poziomie mistrzowskim zawodników i zawodniczek w ratownictwie wodnym.
- Profilaktyka w zakresie bezpieczeństwa aktywności ruchowej w środowisku wodnym.
- Ewaluacja procesu wczesnej adaptacji do środowiska wodnego dzieci w wieku od 2 miesięcy do 5 lat.
dr Katarzyna Kucia – Czyszczoń
- Analiza predyspozycji somatyczno-funkcjonalnych w sporcie pływackim na wszystkich etapach szkolenia sportowego.
- Analizy parametrów kinematycznych w obszarze biomechanicznej analizy techniki pływania.
- Indywidualizacja i optymalizacja treningu pływackiego w poszczególnych kategoriach wiekowych.
- Analiza wyniku sportowego, strategia i taktyka wyścigu pływackiego.
dr Andrzej Ostrowski
- Uwarunkowania tempa uczenia się i nauczania pływania,
- Sporty wodne w rekreacji.
dr Marek Strzała
- Badanie czynników morfologicznych i fizjologicznych limitujących wyniki sportowe pływaków.
- Biomechaniczna analiza techniki kraula na piersiach na wybranych dystansach.
- Wpływ, zindywidualizowanego pod względem objętości i intensywności treningu, na zmiany poziomu wysiłkowych mechanizmów adaptacyjnych organizmu czołowych polskich pływaków.
mgr Lesław Gadacz
- urazowość w żeglarstwie deskowym
- uwarunkowania motywacyjne aktywności windsurfingowej
- metodyka nauczania żeglarstwa deskowego
dr Kordian Lach
- Nauczanie – uczenie się czynności pływackich z uwzględnieniem trzech systemów reprezentacji
- Odchylenie, niedostatek, błąd w procesie nauczania – strategia postępowania przy korygowaniu
- Zależności pomiędzy zdolnościami koordynacyjnymi, umiejętnościami technicznymi a wynikiem sportowym
- Trening pływacki, stopniowane testy mleczanowe i biomechaniczne przy ocenie stanu wytrenowania pływaków
- Stopniowane testy biomechaniczne do bezinwazyjnego wyznaczania progu TDMA
- Testy specjalne u piłkarzy wodnych jako ocena stanu wytrenowania
- Metodyka nauczania żeglarstwa i kajakarstwa.