Zakład Teorii i Metodyki Wychowania Fizycznego

Prof. nadzw. dr hab. Grażyna Kosiba:

- postawy młodzieży wobec różnych aspektów kultury fizycznej
 (szkolnych i pozaszkolnych zajęć wychowania fizycznego, aktywności ruchowej itp.),

- przygotowanie młodzieży szkół ponadgimnazjalnych do uczestnictwa w kulturze fizycznej,

- przyczyny i zasięg zwolnień z ćwiczeń fizycznych wśród uczniów na różnych etapach edukacji,

- pozalekcyjna i pozaszkolna aktywność ruchowa uczniów na różnych etapach edukacji,   

- kryteria oceny z wychowania fizycznego w opinii nauczycieli i uczniów,   

- osobowość nauczyciela wychowania fizycznego w opinii uczniów.

  

dr hab.Eligiusz Madejski:

- wiedza uczniów edukacji wczesnoszkolnej o kulturze fizycznej,

- wiedza uczniów edukacji wczesnoszkolnej na temat zachowań prozdrowotnych,   

- umiejętności ruchowe uczniów edukacji wczesnoszkolnej,

- aktywność ruchowa dzieci w młodszym wieku szkolnym,

- aktywność ruchowa dorosłych w środowisku lokalnym,

- szkolna kultura fizyczna w środowisku lokalnym w świetle nowej reformy programowej,  

- aktywność ruchowa dzieci .

 

 dr hab. Adam Jurczak:

- aktywne formy turystyki wśród różnych dzieci i młodzieży,
- aktywność ruchowa w stylu życia dzieci, młodzieży i dorosłych,
- oddziaływanie wybranych czynników środowiskowych i indywidualnych na podejmowanie dobrowolnej. aktywności fizycznej młodzieży,

- wybrane aspekty efektywności lekcji wychowania fizycznego,

- założenia i możliwości, a rzeczywistość w realizacji treści z turystyki w procesie edukacji fizycznej.

 

 dr Magdalena Majer:

- podstawy wychowania fizycznego w systemach edukacyjnych (wybranych) krajów europejskich i na świecie,

- ocena różnych aspektów wychowania fizycznego w opinii uczniów wszystkich etapów edukacyjnych,

- treści realizowane podczas lekcji wychowania fizycznego i ich wpływ na efektywność i atrakcyjność zajęć,

- postawy wobec kultury fizycznej (i różnych jej aspektów) uczniów/zawodników,

- wpływ zajęć pozalekcyjnych/pozaszkolnych na sprawność ucziów,

- przekazywanie wiedzy podczas lekcji wychowania fizycznego oraz zajęć pozalekcyjnych i jego znaczenie dla

  przygotowanie młodzieży do uczestnictwa w kulturze fizycznej.

 

 dr Paweł Ochwat:

  1. Humor uczniowski w relacjach rówieśniczych
  2. Rola humoru w procesie edukacji
  3. Ład i dyscyplina na lekcjach WF i nie tylko
  4. Czas wolny dzieci i młodzieży
  5. Oferta sportowo-rekreacyjna jako produkt marketingowy
  6. Nowoczesne Technologie Komunikacyjne, a WF i sport
  7. Nowoczesne Technologie a dysfunkcyjne zachowania uczniów
  8. E-sport jako produkt marketingowy. Szanse czy zagrożenia dla współczesnej młodzieży?
  9. Porównania wybranych zdolności motorycznych względem różnych grup społecznych.
  10. Interakcje w szatyni piłkarskiej na tle różnych grup wiekowych zawodników. Rytuały, hierarchia itp.
  11. Zagrożenia w pracy nauczycieli różnych specjalności
  12. Motywacja podejmowania aktywności ruchowej wśród różnych grup wiekowych
  13. Wychowanie fizyczne w czasach pandemii (e-wf)
  14. E-sport jako produkt marketingowy: organizacja, finansowanie, uwarunkowania prawne
  15. Analizy historyczne, organizacyjne, ekonomiczne i formalno-prawne różnych, przedsięwzięć o charakterze sportowym i rekreacyjnym.

 

dr Elżbieta Szymańska

- Aktywność fizyczna uczniów a ich osiągnięcia szkolne.
- Diagnoza i ewaluacja sprawności fizycznej dzieci i młodzieży w konwencji Health Related Fitness (HR-F), zgodnie z wymogami   nowej podstawy programowej.
- Realizacja podstawy programowej wychowania fizycznego w szkole w różnych etapach edukacji.
- Zabawy i gry ruchowe na lekcjach wychowania fizycznego w edukacji wczesnoszkolnej.
- Różnego rodzaju analiza działalności klubów sportowych, stowarzyszeń kultury fizycznej i organizacji, a także imprez sportowych i rekreacyjnych.
- Różne aspekty aktywności fizycznej osób niepełnosprawnych.

 

 

dr Jacek Szalewski:

- efektywność procesu wychowania fizycznego,

- zagadnienia dotyczące komunikacji podczas lekcji wychowania fizycznego,   

- problematyka wzbudzania motywacji uczniów do uczestnictwa w lekcji wf,   

- współczesne problemy edukacji fizycznej.