Zakład Teorii i Metodyki Wychowania Fizycznego
Prof. nadzw. dr hab. Grażyna Kosiba:
- postawy młodzieży wobec różnych aspektów kultury fizycznej
(szkolnych i pozaszkolnych zajęć wychowania fizycznego, aktywności ruchowej itp.),
- przygotowanie młodzieży szkół ponadgimnazjalnych do uczestnictwa w kulturze fizycznej,
- przyczyny i zasięg zwolnień z ćwiczeń fizycznych wśród uczniów na różnych etapach edukacji,
- pozalekcyjna i pozaszkolna aktywność ruchowa uczniów na różnych etapach edukacji,
- kryteria oceny z wychowania fizycznego w opinii nauczycieli i uczniów,
- osobowość nauczyciela wychowania fizycznego w opinii uczniów.
dr hab.Eligiusz Madejski:
- wiedza uczniów edukacji wczesnoszkolnej o kulturze fizycznej,
- wiedza uczniów edukacji wczesnoszkolnej na temat zachowań prozdrowotnych,
- umiejętności ruchowe uczniów edukacji wczesnoszkolnej,
- aktywność ruchowa dzieci w młodszym wieku szkolnym,
- aktywność ruchowa dorosłych w środowisku lokalnym,
- szkolna kultura fizyczna w środowisku lokalnym w świetle nowej reformy programowej,
- aktywność ruchowa dzieci .
dr hab. Adam Jurczak:
- aktywne formy turystyki wśród różnych dzieci i młodzieży,
- aktywność ruchowa w stylu życia dzieci, młodzieży i dorosłych,
- oddziaływanie wybranych czynników środowiskowych i indywidualnych na podejmowanie dobrowolnej. aktywności fizycznej młodzieży,
- wybrane aspekty efektywności lekcji wychowania fizycznego,
- założenia i możliwości, a rzeczywistość w realizacji treści z turystyki w procesie edukacji fizycznej.
dr Magdalena Majer:
- podstawy wychowania fizycznego w systemach edukacyjnych (wybranych) krajów europejskich i na świecie,
- ocena różnych aspektów wychowania fizycznego w opinii uczniów wszystkich etapów edukacyjnych,
- treści realizowane podczas lekcji wychowania fizycznego i ich wpływ na efektywność i atrakcyjność zajęć,
- postawy wobec kultury fizycznej (i różnych jej aspektów) uczniów/zawodników,
- wpływ zajęć pozalekcyjnych/pozaszkolnych na sprawność ucziów,
- przekazywanie wiedzy podczas lekcji wychowania fizycznego oraz zajęć pozalekcyjnych i jego znaczenie dla
przygotowanie młodzieży do uczestnictwa w kulturze fizycznej.
dr Paweł Ochwat:
- Humor uczniowski w relacjach rówieśniczych
- Rola humoru w procesie edukacji
- Ład i dyscyplina na lekcjach WF i nie tylko
- Czas wolny dzieci i młodzieży
- Oferta sportowo-rekreacyjna jako produkt marketingowy
- Nowoczesne Technologie Komunikacyjne, a WF i sport
- Nowoczesne Technologie a dysfunkcyjne zachowania uczniów
- E-sport jako produkt marketingowy. Szanse czy zagrożenia dla współczesnej młodzieży?
- Porównania wybranych zdolności motorycznych względem różnych grup społecznych.
- Interakcje w szatyni piłkarskiej na tle różnych grup wiekowych zawodników. Rytuały, hierarchia itp.
- Zagrożenia w pracy nauczycieli różnych specjalności
- Motywacja podejmowania aktywności ruchowej wśród różnych grup wiekowych
- Wychowanie fizyczne w czasach pandemii (e-wf)
- E-sport jako produkt marketingowy: organizacja, finansowanie, uwarunkowania prawne
- Analizy historyczne, organizacyjne, ekonomiczne i formalno-prawne różnych, przedsięwzięć o charakterze sportowym i rekreacyjnym.
dr Elżbieta Szymańska
- Aktywność fizyczna uczniów a ich osiągnięcia szkolne.
- Diagnoza i ewaluacja sprawności fizycznej dzieci i młodzieży w konwencji Health Related Fitness (HR-F), zgodnie z wymogami nowej podstawy programowej.
- Realizacja podstawy programowej wychowania fizycznego w szkole w różnych etapach edukacji.
- Zabawy i gry ruchowe na lekcjach wychowania fizycznego w edukacji wczesnoszkolnej.
- Różnego rodzaju analiza działalności klubów sportowych, stowarzyszeń kultury fizycznej i organizacji, a także imprez sportowych i rekreacyjnych.
- Różne aspekty aktywności fizycznej osób niepełnosprawnych.
dr Jacek Szalewski:
- efektywność procesu wychowania fizycznego,
- zagadnienia dotyczące komunikacji podczas lekcji wychowania fizycznego,
- problematyka wzbudzania motywacji uczniów do uczestnictwa w lekcji wf,
- współczesne problemy edukacji fizycznej.